Jul 15, 2011

Harry Potter~




Harry Potter movie sudah pun menemui penghabisannya. Kisahnya sudah pun tamat. Harry Potter and the Deathly Hallow part 2 sangatlah hebat. Suka, duka, sedih, gembira semua menjadi satu dan ia berakhir dengan happy ending. For sure la kan, kalau sad ending ade kena bakar panggung tu. haha. Like seriously, aku memang sangat suke cerita Harry Potter ni. Bayangkanlah, daripada umur aku 9 tahun cerita ni sudah pun wujud dan Harry Potter, Hermione Granger and Ron Weasley semua membesar bersama kita. Cube tengok dalam Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, betapa comelnya mereka dan kita pun mesti masa tu sama comel dgn Harry and the gang kan? hahaha comelnyeeee.  Setiap siri umur mereka meningkat dan nampak perubahan mereka. Rindunyeee nak tgk dorang lagi. Dari kecik kot tengok, sampai umur dah 20 tahun dah ni.

Setiap sirinya aku tunggu, rasa excited gila bila nak tengok cerita ni. Masa kecik-kecik dulu tengok dekat TV, main berapa kali kat TV pun tetap nak tengok jugak. Duduk depan TV ramai-ramai, pastu tengok sampai habis. Sekarang tengok wayang dengan kawan-kawan. Hari ahad lepas, sorang-sorang letak kat status “da beli tiket HP, excited”. Ohhh masa tu rasa macam excited nk beli jugak. Then nasib baik Azzah (classmate) ajak pergi tengok dengan classmate lain. Book dulu tiket. Bila dapat tahu tiket da beli, waaaa lagi excited nak tengok. Monkey Icons CiciTak saba giler rasa.

Dan hari ini, misi aku tercapai nak tengok Harry Potter and the Deathly Hallow part 2.  Bila habis je cerita tu, kitorang semua tepuk tangan. Tadi keluar je dari wayang, semua senyum kelegaan. Tapi ada je yang keluar dengan mata bengkak (sedih HP da tamat) . hehehe.  Apa-apapun THUMBS UP la!

Sepanjang perjalanan balik, singgah jap Domino’s Pizza, makan kejap, kat situ pun cerita pasal HP. OTW balik UTP pun still cerita pasal HP. Ingat balik masa dorang kecik-kecik. time tu time ni, Tapi untuk part akhir ni yang paling best bile Neville Longbottom come forward and cakap ‘even Harry Potter is dead, Harry always exist in our heart’ lebih kurang macam tu lah ayat dia. suke sangat. nak tahu lebih lanjut , korang kena tengok sendiri la. kalau aku nak cerita, sampai esok pun tak habis. =)

Cakap pasal Neville Longbottom, dia tu dulu budak gemuk yang comel.tapi sekarang da makin hensem, try tengok kat link ni.klik sini.

Lepas ni nak tengok cerita ape pulak? sedihnye HP da habis. =( no more story from HP.warggghhh. adekah lagi cerita sehebat HARRY POTTER?Monkey Wink Yoyo



p/s: Thank you classmate for today. Awesome.Monkey Emoticon Cici

4 comments:

  1. oiii komen psl HP la ara. ade psl lgu lak. hahaha
    lagu if u want me.

    ReplyDelete
  2. aku sedeyh dowh... ingat dulu kecik2 berkejaran dengan abang aku beli cd kat pasar malam... balik pasang ulang beberapa kali... Aku baca entry kau pun aku sedih sebab citer ni dah habis... Aku tengok muka longbottom dlu mcm tikus.. hehe~~ cute.. but, dah habis..

    ReplyDelete
  3. daus: haha mcam tikus? haha comel kan. tu la sedih sgt. dulu tgk setiap siri dia kot. tertunggu2 ternanti2 kan? sekarang tiada lagi. warghhhhh

    ReplyDelete