Nov 1, 2013

Are you ready?

Salam,

Only 4 months left
Sediakah aku?
Hari tu aku pergi Forum Baitul Muslim.
Ada Ustazah Fatimah Syarha, Ustaz Redha, Farah Lee dan Ally Iskandar.
Dalam forum tu dia sebut,

Kalau lelaki dia suruh tanya diri sendiri,
"Sediakah aku untuk memimpin?"

Kalau perempuan,
"Sediakah aku untuk dipimpin atau dibimbing?"

So basically, dua2 pon kena bersedia untuk memimpin dan dipimpin.
Bak kata Farah Lee completing each other.
Bila ada yang kurang, pasangannya akan tutup kekurangan itu.
Macam tulahh.

Sediakah aku?
Kadang-kadang rasa macam mimpi je. Tak pernah terfikir untuk melangkah ke gerbang itu semuda ini.
But actually xde lah muda sangat pon. Maybe too early because baru je nak habis belajar.
Kadang-kadang rasa cuak, takut pun ada sebab tanggungjawab tu besar. bukan untuk 1 atau 2 hari tapi selamanya. Kita bukan kawin dengan pasangan kita sahaja tapi dengan keluarganya. It's OK, Allah kan ada?

Eceyyy bajet matang pulak. bilik sendiri pon xreti kemas. hahaha
So bagi aku, kalau berkawan dgn lama aku boleh. so insyallah untuk menjaganya nnti pon aku boleh.
Aminn.

Banyak lagi yang tak setel lagi.
Moga Allah permudahkan jalan ini.
Aminn.

p/s: semoga Allah permudahkan fyp/fydp segala urusan di utp.
71days left. and i know i will miss every little things happen in UTP especially with my girls.

2 comments: