Sep 5, 2010

Tronoh-Johor Bahru~

3 September 2010
Bas dijangka tiba pada pukul 8.30pm.
tapi aku turun lambat.
kul 9.15pm baru aku turun.
Itu pun setelah hazim dan atiq telefon berkali-kali.
haha.cian koranggg.

TENTATIF PERJALANAN PULANG

9.15pm: aku turun dari bilik bersama roomateku.(roomate hantar balik)OTW tu jumpa Fitri jap, ambil air pink guava.Beli untuk mak and ayah.
9.20pm: tiba di v4 parking. Sangat lah sedih. Ingat kan bas sudah sampai.Tapi hampa. harap je banyak bas kat situ. Tapi semua bas orang lain.Bukan bas aku. (memang pun kan? aku mana ade bas.xmampu)
9.30pm: Tunggu punya tunggu. Yan minta diri untuk pulang ke bilik dan berkemas. Bas dia pukul 10.30pm. Cian dia,kena teman aku lak.da2 pi balik kemas sana. Tq yan =) apprieciate it.
10.30pm: bas xdatang lagiii.Tapi bas yan da sampai. huhu bas pukul 10.30pm pun da sampai.bas aku yang sepatutnya pukul 8.30pm xsampai2 lagi. sabar amira sabar.
10.40pm: yan da turun da.salam2 dengan dia.gonna mis u la roomate.
10.45pm: Bas JB pon sampai. Suka gila aku tengok ada bas datang.
10.50pm: orang tu kata Johor dan Terengganu satu bas. dan masa tu juga aku terfikir,bukankah Terengganu terletak di Pantai Timur Semenanjung Malaysia? dan Johor terletak di selatan. Tiba-tiba akujadi ngeng seketika. Tapi aku dapat pulih kembali setelah mereka berkata di Medan Gopeng nanti tukar bas. hehe.ohhhhh, aku bermonolog.
11.00pm: Bergerak ke Medan Gopeng.
11.50pm: Tiba di Medan Gopeng. Aku sangat terkejut bila aku dengar satu suara menjerit.JOHOR BAHRU, JOHOR BAHRU,JOHOR BAHRU!. adoi aku terasa seperti pendatang asing. MUAR BAS HUJUNG. JOHOR BAHRU SINI!!. sekali lagi, Hadoiiii!! Saya orang Malaysia la!(dalam hati)
11.51pm: Aku pun bergegas turun dari bas tu. Atiq amek beg aku. dan aku cepat2 naik bas satu lagi tu. Nak cop tempat.Nasib baik ade kn. Tapi bas ni.Mak aiii, sempitnya. Xpe2, duduk je la. bersyukur ya amira. Awak tu dah naik bas. Ada orang tak dapat balik beraya lagi.
12.05am: Bas bergerak ke Johor Bahru,
2.00am:  Bas berhenti seketika, memberi peluang kepada penumpang-penumpang...................
2.10am: Bas meneruskan perjalanan.
4.40am: Aku tersedar dari tidur yang x la lena sangat.Sedar-sedar je, adoii lenguhnya kaki.
4.45am: Aku kejutkan Atiq yang berada di sebelah untuk bersahur bersama. Aku xde makanan. TQ atiq sbb kongsi makanan dengan aku Bas ni xberhenti pun untuk sahur. Almaklumlah, mereka tidak faham. Tapi xpe, nasib baik Atiq ade.Kalau tak aku lapar sepanjang hari.
5.30am: Tiba di destinasi. Mak aiii, cepat giler kan.Aku da sampai SKUDAI. Mari turun. Tunggu Ayah amek kat bus stop..
5.50am: Ayah sampai. Aku pun naik kereta.
6.00am: Tiba di rumah. Mak peluk dengan eratnya. hehe. mak rindu akak. akak rindu mak jugakkk.

Begitulah tentatif perjalananku pulang ke rumah tercinta.
Sangat laju kan driver bas tu bawa.
5jam30min je.
Gila cepat.
Alhamdulillah, finally i am home.
Seronoknya bukan kepalang.
Home Sweet Home~

Kawan-kawan,
Selamat pulang ke rumah,
Have a safe journey,
Have a nice holiday,
Jangan main mercun,
Hati-hati di jalan raya,
taw2!!
ingat lah orang tersayang

nota: mari kemas rumah.
       : jangan jadi macam gambar tu.
 

 

2 comments:

  1. wohh.. :D even ko naek lambat, tp ko smpai awal dr aku.
    5 jam ++ je dr 9 jam? gi-la laju doe (-.-')

    ReplyDelete
  2. yan: yup.mmg laju gila.sedar2 da sampai ayer hitam.

    ReplyDelete