Jul 4, 2010

Cerita Jepun dan Korea

Salam n hye

Selamat malam, tak tak sepatutnya aku sudah boleh mengucapkan selamat pagi or good morning. Sebab sekarang jam sudah menunjukkan pukul 3.48pg. Sebenarnya aku sekarang sedang download cerita Korea HANAKIMI.hehe=). Cuti sudah hampir habis. Jadi aku nak habiskan masa dengan menonton cerita yang sepatutnya orang kata sudah basi. Tapi aku tetap nak tengok juga. =).

Bermula dari beberapa hari yang lepas, aku menonton cerita Jepun 1litre of tears. pehhh gila sedih cerita dia. aku rase sangat bersyukur aku dalam keadaan sihat walafiat. setiap episod ada saja yang babak yang membuatkan aku mengalirkan air mata. Cerita dia pasal, Aya yang menghidapi penyakit Spinocerebellar Degeneration disease. Memang sedih gila sebab orang yang mengidap penyakit ini, lama-lama mereka tidak boleh berjalan, bercakap. ada satu ayat tu. Aya tanya doktor. Why this disease choose me? gila sedih la..Kita patut bersyukur kita boleh berjalan, boleh bercakap, boleh bersukan. Macam Aya, dia xboleh bersukan even dia dulu sangat active dalam basketball. Apa perasaan dia, bila dia xdapat nak buat apa yang dia suka. Sedih kan. Jadi kita perlu bersyukur dalam apa yang kita lakukan. Aya sangat semangat melawan penyakitnya. kan aku kata semangat itu penting. Kalau kita xda semangat mesti kita xdapat nak buat apa-apa kan. Jadi kita mesti bersemangat!! (tengok aku da mula la nk ckp psl semangat) haha...Aku harap korang pun tengok lah cerita ni..sekarang aku tinggal last episode je. tengah download..pehh xsabar..

Cuti tinggal satu minggu je lagi..nex week da kena balik UTP. sedihnya..banyak kerja menanti. tapi tak apa. itu semua pengalaman. Kita kan belajar daripada pengalaman. hehe=) Aku akan bersedia mental dan fizikal. Mesti bersemangat. =) yup. Aku akan lebih bersemangat. walaupun Brazil tak menang world cup tahun ni. tapi aku kan tetap bersemangat. even kecewa sebab tahun ni first time aku tengok world cup betol2. sampai aku da hafal da nama pemain2 Brazil .Tapi apakan daya. tidak ada rezeki. tak pe Brazil da menang 5 kali da.Bak kata Hanis da ada 5 bintang da. Bagi can kat orang len pulak. hehe =)Lepas ni aku support Germany. Go go Germany!! 

Ok lah, setakat ini je entry kali ni yerk. t aku cerita lagi ok...hehe =)
p/s: kepada kawan ku gud luck esok yer, dia nak operate esok.
     : nak abeskan masa dengan menonton cerita korea. =)
    

No comments:

Post a Comment