Aug 20, 2010

Rindu,sakit & semangat~

Salam and hye.

From Facebook:
Rindu dengan anak dara mak yg sorang ni.. salam perantauan kakak..(Mom,2010)

miss u mak
miss u ayah
miss u abang
miss u adik
Touching la bila baca status mak ni.
lagi-lagi bila salam perantauan tu.
missing my family so much.
rindu mak.
mak, baju raya akak dah siap belum?
Sekarang, asal call mak je,mesti mak tengah jahit langsir.
Tempahan masih banyak lagi.
Alhamdulillah, ada jugak rezeki kn.

Semalam, masa buka dekat zolaris.
Tiba-tiba ada makcik tu bagi bubur lambuk(nasi air).
Pehh memang sedap.
Teringat bubur lambuk masakan mak.
Aduhhh rindu.
Tapi tak pe.
lagi 2 minggu je nak balik.
pejam celik.
pejam celik.
da naik bas.
Balik JB.


Tapi
sekarang ni aku sedang dilanda

asyik bersin je.
hidung merah.
mata berair.
muka bengkak.
sakit.

2hari lepas
aku pergi klinik CHE WAN tu.
Ambil ubat.
Doktor kasi ubat selsema,demam&sakit kepala,batuk dan antibiotik(kena abiskan yer).
Adoi
ubat masih banyak lagi.
Yelah aku makan bila time lepas buka puasa jer.
itu yang masih batuk.tapi selsema sudah kurang sikit.
Kesimpulannya,
 jaga kesihatan anda dengan baik.
(macam iklan jabatan kesihatan)
Lagi-lagi sekarang ni cuaca tak menentu.
Sekejap hujan.
Sekejap panas.

Saya tak suka sakit.
Saya perlu sihat.
Orang sakit tak boleh lembik-lembik.
Orang sakit perlu
SEMANGAT!!





nota:
kasih sayang mak membawa ke syurga,
kasih sayang ayah tiada tolok bandingannya.







2 comments: