Jun 1, 2012

Hidup & Mati

 

Assalamualaikum,

 

Rasanya dah terlalu lama aku tinggalkan blog ni. Bukan tidak sengaja tapi aku memang sengaja. Terlalu malas untuk menaip dan tiada idea jugak. Betullah orang kata, penyakit yang paling susah nak ubat ialah MALAS. Penyakit M memang menguasai diri lagi- lagi baru start new sem. Fyi, i’m officially 3rd year 2nd sem students. Yeahhh senior. Rasa macam bangga pulak tapi rasa takot tu pun ada jugak. A lot of things to do. A lot of things to think. Terlalu banyak sampai tak tahu nak pilih yang mana. Itu yang jadi malas tu. Ok stop bebel Amira.

nad dan muchtar

Good Newsssssssssss! Dah baca yang kat atas ni? Nadhirah Shariff from Science 13 & Muchtar Aminuddin  from Science 15 will getting married soon. They will nikah on 23 June at Nad’s home at Seremban 2 and 30June kenduri rumah Muchtar pulak.  Diorang ni dulu dekat maktab kira hot couple la. Semua orang tahu. If i’m not mistaken, they were engaged last year. Itu pun semua tak tahu. Aku dapat tahu pun dari blog kawan dia dan aku pun senyap.(jangan tanya mcm mana aku boleh kenal kawan dia, sbb aku pon tak tahu. Dunia di hujung jari la katakan). Nad & Muchtar da bertunang before Nad fly to egypt untuk smbung study. Alhamdulillah, aku rasa sangat lah happy for both of them. Dua-dua pon Ahli Lembaga Koperasi (ALK) same goes with me. hehe. May Allah bless both of you. Semoga Allah permudahkan segala urusan.  So Amira awak bila lagi? haha jangan dok gatal sangat lahh. MARA xbagi kawin selagi xhabis belajar. So salahkan MARA dia yang tak bagi aku kawin. haha ^_^

Rasa seronok gila bila dapat tahu diorang ni nak kawin da. Mana tak seronok kan, dulu kat maktab macam betul je couple2 boleh kawin da besar nanti. Macam betul je boleh setia sampai sekarang. Then tup tup, dapat berita diorang nak kawin dah. Suka sangat. Sebenarnya, semua tu memang possible je nak berlaku bila cinta, percaya dan setia bersatu. Eceyyyyy bajet Doktor Falsafah bidang cinta je aku ni.

Meh baca artikel ni for your future. Hantaran Oh Hantaran.

Selang dua hari,

Sedang dalam mood happy for Nad & Muchtar. We MRSM MUAR 07/08 dikejutkan dengan berita kehilangan salah seorang daripada kami ke rahmatullah.

hidup & mati 

Mula-mula aku tak dapat nak recall siapa Siti Aishah Yusof ni. Lepastu, ada kawan yang letak link gamba science 13 dekat post ni. Dan dari situ baru aku dapat tahu siapa Aishah ni. Aku panggil dia ecah. Dulu selalu jugak borak dengan dia. Manis orang nya. Aku selalu jugak kacau-kacau dia time dia nak basuh baju dekat washing machine. Almaklumlah bilik aku dekat dengan mesin basuh, tandas, dan tangga. So, bila dia nak basuh baju, selalu jugaklah dia singgah bilik aku.

Arwah terlibat dalam kemalangan. Berita tentang kemalangan ni ada masuk dalam METRO, boleh lah baca dekat link ni 4 Terbaring Kesakitan.

Bila dapat tahu pasal arwah, aku rasa sedih. macam nak nangis. Mungkin memang sudah ajal arwah pada hari tersebut dan ia buat aku terfikir, sekejap je Allah tarik nyawa kita. Kalau Allah nak tarik sekarang pun boleh kalau Dia nak. Kun Faya Kun. Maka jadilah ia. 

Aku terfikir lagi, macam mana nasib aku nanti. Adakah aku mati masa aku tengah study? atau aku mati masa aku tengah hu ha hu ha ? Nauzubillahi minzalik. Jauhkanlah semua tu.  Kita hanya mampu berdoa agar kita mati nanti dalam iman dan Allah tempatkan kita dalam kalangan orang-orang yang beriman. Aminn.

 

“Mati itu tak kira umur, tak kira masa. tak kira usia dan tak kira di mana”

 

Semoga kau damai di sana wahai sahabatku. Semoga kau ditempatkan di kalangan orang-orang beriman. Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment